fbpx

Mano tobula diena ir tai, ko klausyčiau iki gyvenimo galo. Marija Paškevičiūtė

Kūrėjo dienoraštis Dar besimokydama mokykloje vis girdėdavau kitus kalbant, kad mylimiausių laisvalaikio pomėgių jie nenorėtų paversti savo specialybe. Tarytum gilinimasis į tam tikrą sritį, profesinių žinių įgijimas išsemia meno magiją. Man nutiko priešingai – kuo daugiau suprantu apie muziką ir jos kūrybos niuansus, tuo stipriau ji mane veikia. Klausydamasi galiu mėgautis ne tik kūrinio emociniu …

Mano tobula diena ir tai, ko klausyčiau iki gyvenimo galo. Marija Paškevičiūtė Skaityti daugiau »

Iš kur semtis įkvėpimo garso paieškoms?

garso menas, auguste vickunaite, muzikalke

,,Mokėti klausytis, įsiklausyti. Tai svarbiausia.” ‒ pabrėžia garso menininkė Augustė Vickūnaitė. Šiame pokalbyje ji pasakoja apie garso meną, savo kūrybą bei dažniausiai vengiamų gedimų ir slepiamų klaidų išeksponavimą mene. Kalbina Faustina Dedūraitė. Garso menas. Garso meną apima labai daug sričių. Jame gali susipinti garsas, vizualai, šokis, filosofija, radijo menas, eksperimentinė muzika, instaliacija, performansas. Abstrakčiąja prasme …

Iš kur semtis įkvėpimo garso paieškoms? Skaityti daugiau »

Kaip iš naujo atrasti fortepijoną?

Pianistė, šiuolaikinės muzikos atlikėja ir ansamblio „Synaesthesis“ vadovė Marta Finkelštein dalijasi idėjomis, kaip iš naujo atrasti fortepijono skambesį. – Fortepijonas turi du tyrimo laukus, kuriuos palyginčiau su planeta ir visata: Planetos tyrėjams egzistuoja fantastiškas 88 klavišų pasaulis, kuriame galima rasti galybę harmoninių, melodinių ir ritminių derinių. Paslapties ir neištirtų galimybių ieškantiems egzistuoja atskira visata slypinti fortepijono viduje – …

Kaip iš naujo atrasti fortepijoną? Skaityti daugiau »

Fume: „Garsas man yra labai vizuali patirtis, o vizualumas – muzikali“

Kalbino Paulina Nalivaikaitė Muzika ir mokslas visuomet ėjo drauge. Antikos laikais ir viduramžiais muzika buvo vienas iš gamtos mokslų, ypatingą dėmesį kreipiant į tinkamas proporcijas tarp skirtingo dažnio garsų, o XX a. dalis kompozitorių rašė muziką serijine technika, glaudžiai siejama su matematine setų teorija. Šiandien muzikoje galima panaudoti dar vieną mokslo laimėjimą – mašininio mokymosi …

Fume: „Garsas man yra labai vizuali patirtis, o vizualumas – muzikali“ Skaityti daugiau »

6 knygos, kurias privalu perskaityti kiekvienam, norinčiam meistriškai improvizuoti

Derek Bailey. Improvisation: It’s Nature And Practice In Music. Tai – pirma knyga istorijoje, kurioje nagrinėjamos visos improvizacijos formos: indų muzika, flamenko, barokas, rokas, džiazas, šiuolaikinė ir daugybė kitų muzikos stilių. Knygoje pateikiami pokalbiai su garsiausiais šių laikų improvizacinės scenos atstovais – pradedant kompozitoriumi John Zorn ir baigiant flamenko virtuozu Paco Peña ir analizuojama improvizacijos …

6 knygos, kurias privalu perskaityti kiekvienam, norinčiam meistriškai improvizuoti Skaityti daugiau »

Garso įrašymas – tarsi brilianto gludinimas

garso įrašymas, garso dizainas, masteringas

Muzikalkė kalbina elektroninės muzikos kūrėją, Future Sound Scientist (FSS Recordings) įkūrėją Andrių Laucevičių apie tai, kas gi yra garso dizainas ir kaip jis kuriamas. Kas yra garso dizainas? Kaip apibūdintumėte šią sąvoką savais žodžiais? Svarbūs du garso dizaino poliai: pirmas – tembro sukūrimas, antras – kūrinio suvedimas, masteringas. Kitaip tariant, pats garso įrašymas ir jį …

Garso įrašymas – tarsi brilianto gludinimas Skaityti daugiau »

Pianistas D. Golovanov: per improvizaciją suvokiame save

Improvizacija – lyg pokalbis Improvizacija yra daugiasluoksnis dalykas. Mes improvizuojame kasdien. Mokydamas žmones improvizacijos, nubrėžiu paraleles, kurios mums visiems yra pažįstamos, pavyzdžiui, su kalbėjimu, su mašinos vairavimu. su maisto gamyba ar piešimu, nes visur gyvenime mes improvizuojame. Juk bet koks dviejų žmonių pokalbis prasideda tuo, kad vienas jų pasako pradinį dalyką: „Labas, kaip sekasi?“, ir …

Pianistas D. Golovanov: per improvizaciją suvokiame save Skaityti daugiau »