fbpx

Mano tobula diena ir tai, ko klausyčiau iki gyvenimo galo. Marija Paškevičiūtė

Kūrėjo dienoraštis

Dar besimokydama mokykloje vis girdėdavau kitus kalbant, kad mylimiausių laisvalaikio pomėgių jie nenorėtų paversti savo specialybe. Tarytum gilinimasis į tam tikrą sritį, profesinių žinių įgijimas išsemia meno magiją.

Man nutiko priešingai – kuo daugiau suprantu apie muziką ir jos kūrybos niuansus, tuo stipriau ji mane veikia. Klausydamasi galiu mėgautis ne tik kūrinio emociniu poveikiu, bet ir žavėtis kūrėjo (-s) meistriškumu: kompoziciniais sprendimais, garso dizainu ir daugybe kitų niuansų, kurių anksčiau nebūčiau pastebėjusi.

Marija Paškevičiūtė. Asm. archyvo nuotrauka

Man tobula diena būna tada, kai neišlipu iš lovos ir skaitau biografijas, interviu, recenzijas, klausausi albumų ir miksų. Mėgstu loopinti  patinkančius kūrinius iki begalybės, klausytis jų vėl ir vėl. Klausydamasi galvoju, kokius kūrinio elementus galėčiau panaudoti savaip; kaip kūrėja (-s) plėtoja muzikinę medžiagą; kas šioje muzikoje man artima, o kas ne. Dažnai tai tampa atspirtimi mano pačios kūrybai.

Yra žmonių, kurie daugybę metų gilinasi į vieną sritį, šlifuoja ją iki begalybės, grynina savo stilių. Mane tai žavi, tačiau pati tokia nesu ir nenorėčiau būti. Mėgstu ir XX amžiaus avangardą, ir eksperimentinę elektroninę muziką, ir industrial techno, 90-ųjų reivą, 2000-ųjų popsą.  Išmokau priimti įvairias savo puses – ir tą, kuri klausosi Britney, ir tą, kuri žavisi Xenakiu. Galiu eiti į techno klubus, o paskui du mėnesius praleisti viena sode.

elektronine muzika, muzikalke, kurejo dienorastis, marija paskeviciute, elektronines muzikos kuryba
Marija Paškevičiūtė. Asm. archyvo nuotrauka

Gavusi progą mokyti kitus labai apsidžiaugiau. Gerai atsimenu save penkiolikos, kai prieš miegą klausydavausi Stockhauseno ir nedrįsdavau net pasvajoti, kad galėčiau kurti pati. Kai susidomėjau elektronine muzika, buvau visiškai viena – mano draugai tokios muzikos nesiklausė. O aš, matydama XX amžiaus vidurio kompozitorių studijų nuotraukas, kažkodėl maniau, jog norint ją kurti reikia būti tiksliuke, kuri puikiai moka fiziką ir matematiką.

Praėjo daug metų, kol supratau, kad viskas yra ir žymiai lengviau, ir sudėtingiau. Lengviau, nes šiais laikais išmokti naudotis programine įranga ir suprasti garso procesus tikrai įmanoma ir nebūnant IT geeke. Sudėtingiau, nes suprasti, kaip veikia programos ir pluginai, yra nepalyginamai lengviau, nei kurti muziką.

Muzikos rekomendacijos

Jei iki gyvenimo pabaigos reikėtų klausytis tik vieno kompozitoriaus muzikos, tai būtų Andy Stott. Man be galo artimos jo muzikoje perteikiamos nuotaikos (ir ypač staigūs jų lūžiai), kompozicijos principai, aplinkos garsų panaudojimas, žemi dažniai. Labai daug žemų dažnių.

Kai norisi intensyviau:

beje, Somniac One yra lietuvė 🙂

Muzika, skambėjusi 90-ųjų Berlyne (playlistą sudariau iš sąrašo knygoje Der Klang Der Familie: Berlin, Techno and the Fall of the Wall)

Laida, kurioje pasakoju apie savo mėgstamą muziką:


14-19 m. moksleiviams

ELEKTRONINĖS MUZIKOS KŪRYBA

Svajoji išmėginti save elektroninės muzikos kūryboje? Šis „Muzikalkės“ kursas skirtas tiek pažengususiems jauniesiems elektroninės muzikos kūrėjams, tiek moksleiviams, kurie iki šiol dar nėra kūrę muzikos, tačiau visada svajojo išmėginti save šioje srityje, tiek rašantiems dainas ir norintiems jas praturtinti elektroninėmis priemonėmis.

Kurso metu išmoksi garso dizaino pagrindų, naudojimosi elektroninės muzikos kūrybai skirtomis programomis, kompozicijos, miksavimo ir aranžuotės. 

Dvejų metų kūrybinėje kelionėje tave lydės elektroninės muzikos kūrėja, auksiniu scenos kryžiumi už muziką spektakliui apdovanota Marija Paškevičiūtė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.