Kaip iš naujo atrasti fortepijoną?

Marta Finkelštein. Tomo Tereko nuotrauka

Pianistė, šiuolaikinės muzikos atlikėja ir ansamblio „Synaesthesis“ vadovė Marta Finkelštein dalijasi idėjomis, kaip iš naujo atrasti fortepijono skambesį.

– Fortepijonas turi du tyrimo laukus, kuriuos palyginčiau su planeta ir visata: Planetos tyrėjams egzistuoja fantastiškas 88 klavišų pasaulis, kuriame galima rasti galybę harmoninių, melodinių ir ritminių derinių.

Paslapties ir neištirtų galimybių ieškantiems egzistuoja atskira visata slypinti fortepijono viduje – kuriame yra dar daug erdvės netikėtiems atradimams ir garsiniams eksperimentams – tarp stygų, dekų, užgavimo įvairiais objektais, elektroninių modifikacijų…

Nesvarbu kurį lauką išsirinksi, svarbiausia mėgautis ir nepaliaujamai ieškoti!

Marta Finkelštein. Tomo Tereko nuotrauka

– Kiekviena frazė, kiekvienas garsas turi šimtus išgavimo būdų, visuomet ieškodamas rask kuo daugiau skirtingų variantų (nesustok nei jei manai kad jau turi teisingą), taip nuolat save stumsi atradimų keliu, darbas taps įdomesnis sau pačiam, o atlikime/kūryboje pritaikysi geriausią sprendimą tai akimirkai;

– Instrumentas yra įrankis idėjai perteikti, investuok tiek pat laiko idėjos supratimui kiek atlikėjiškiems uždaviniams;

– Tam, kad interpretacija/kompozicija/improvizacija nebūtų juodai balta kaip klaviatūra – spalvų ieškok įsikvėpdamas gyvenimu, menu, žmonėmis, nes neįmanoma iš savo paties sulčių išvirti skanią meno sriubą!

Kviečiame žiūrėti MUZIKALKĖ ONLINE vykusią pamoką „Fortepijonas kaip garsų laukas“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *